it's raining men! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu it's raining men! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

it's raining men!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 September 2012 | Japan, Kyoto

Vandaag 18/9 hebben we de hele dag in de regen doorgebracht. Letterlijk, want het was misschien een kwartiertje droog gebleven, voor de rest werd heel Kyoto sinds gisterenavond onafgebroken gezegend door de zogenaamde herfstregens. Goed dat we gepland hadden vandaag tot museabezoekdag te dopen!
Aangezien we te voet zouden lopen naar de musea besloten we het grootste deel van de regen te ontwijken door de overdekte winkelstraten te nemen, wat een heel slim plan was: we waren droog, en het was er gezellig om rond te lopen!
Als eerste besloten we naar het Kyoto traditional arts and crafs museum te gaan, en die was meteen een schot in de roos! Verschillende kunstwerken van leraren en leerlingen van de traditional arts and crafts school konden in dit museum hun beste werken ten toon stellen. Het museum was niet zo groot, maar er stonden verschillende juweeltjes tussen, waarvan mama bijna niet kon geloven dat ze door hedendaagse leerlingen gemaakt waren.
Na het museum wilden we nog wel een ander doen, maar omdat het te ver was in de regen, besloten we dan maar naar een in de buurt gelegen tempel, en het Kyoto art center te gaan. De tempel was klein, schattig en lag midden tussen de torenhoge "office buildings", het centrum daarin tegen, daar was niet zo veel te doen, dus we besloten de rest van de dag te spenderen op de overdekte markt, en de overdekte winkelstraten. Erg gezellig met die kletterende regen op het dak terwijl we lekker droog konden blijven. Op de terugweg aten we nog als vier uurtje takoyaki (octopus balletjes) in een kraampje tussen alle grote winkels in een van de overdekte winkelstraten. We hadden besloten dat er vandaag weer sushi op het menu zou staan, dus daar gingen we dan ook heen, nadat we ons hadden opgefrist zoals gewoonlijk. Toen de meneer van de sushibar ons vroeg waar we vandaan kwamen, en ik hem verteld had dat ik een jaar in Japan zou blijven, gaf hij ons zomaar een klein flesje van de beste sake uit Kyoto, met de voorwaarde dat we natuurlijk reclame moesten maken voor zijn restaurant. Op mijn beurt beloofde ik hem dat we hem de volgende dag belgische chocolade zouden brengen als wederdienst. MOe maar tevreden kropen we na een korte wandeling door het Pontocho laantje weer in bed.

Tags: museum, kyoto, rain