imperial court day - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu imperial court day - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

imperial court day

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 September 2012 | Japan, Kyoto

Vandaag 19/9 besloten we opnieuw naar het Kinkakuji te gaan om er dit keer wel foto's van te kunnen maken. Aangezien de zon dit keer scheen, baadden het park en het paviljoen in een andere, maar nog steeds rustieke sfeer. Pluspunt was dat er vandaag niet zo heel veel mensen waren, waardoor het op de bus ook rustiger was.
We hadden ook besloten vandaag naar het keizerlijk paleis en de keizerlijke tuinen te gaan, en onderweg maakten we ook nog even een stop bij de Ninnaji tempel, met zijn enorme tuin, pagode en de laatst bloeiende kersenbloesems van Kyoto.
Onze busrit voerde ons vervolgens naar het keizerlijk paleis zelf, omgeven door zijn enorme tuinen. En met enorm bedoel ik ook echt ENORM! De met grind bedekte paden waren zo'n 10 meter breed, en het domein zelf was zo'n 1,5 km lang! We hebben eerst een tijdje rondgedoold, op zoek naar de ingang van de paleisgebouwen, maar alles was dicht, dus besloten we naar een vijver op het domein te gaan. Jammer genoeg konden we ook daar niet bij. Gelukkig was er nog een klein vijvertje helemaal aan de zuidkant van het domein, waar we in de buurt op een bankje hebben zitten uitrusten. Na onze pauze van wel zeker een uur (we waren allebei erg moe van de afgelopen dagen, hoewel je denkt dat je niet veel doet, wandel je toch echt verschillende kilometers rond in zo'n grootstad, keer op keer!) besloten we het nog eens te proberen om de keizerlijke gebouwen binnen te geraken. Maar een paar agenten aan één van de ingangen zeiden al tegen twee voorbijgangers dat het complex vandaag niet was opengesteld voor het publiek. (Had dat dan van het begin gemeld!)
Al bij al was het toch een rustgevende wandeling door de grootste oase van groen in het centrum van de stad. Een wandeling die ons zeker deugd heeft gedaan.
Toen we terug waren in ons hostel besloten we toch nog even een dutje te doen, alvorens weer de stad in te gaan om op zoek te gaan naar eten. Dit keer zou het een soort van "Japans fastfood" restaurant worden: nog geen twee minuten na bestelling werd je al geserveerd. En het fijne aan deze restaurants is dat het snel, lekker en ook nog eens gezond is! In tegenstelling tot onze fastfoodketens. Moe maar voldaan besloten we vandaag wat vroeger in ons bedje te kruipen, want morgen zouden we op zoek gaan naar souvenirs!