My birthday :3 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu My birthday :3 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

My birthday :3

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 Januari 2013 | Japan, Matsumoto

Hier ben ik weer, een beetje laat maar wel met een verslag om u tegen te zeggen.
Zoals ik al geschreven had in mijn blogje over nieuwjaar, zou ik de volgende dag op mijn verjaardag worden opgehaald door Kei's ouders (en Kei natuurlijk ook) om te vertrekken naar Kei's thuisstad (en appartement) in Shiga, bekend om zijn enorme Biwa meer. We waren al redelijk vroeg op pad, en dat was ook nodig, de rit duurde zo'n vijf uur, en met verschillende plaspauzes onderweg (Japanners moeten namelijk heel snel naar de wc naar het schijnt) duurde het dus wel een tijdje voor we er waren. Onderweg naar het zuiden veranderde het weer behoorlijk, het ging van felle wind naar sneeuw en vervolgens een zacht briesje met zon, gevolgd door een stortbui van regen. Eenmaal aangekomen in Kei's thuisstad gingen we eerst langs een enorm winkelcentrum (wellicht het grootste dat ik tot nu heb gezien) om boodschappen te halen. Eenmaal klaar konden we eindelijk op naar Kei's huis. Daar stond me nog een aangename verrassing te wachten: de moeder van Kei had een cake basis gekocht, en wij mochten hem versieren met slagroom, ananas en aardbei, mjammie! MIjn eerste verjaardagscake in drie jaar, wat was ik blij om nog eens kaarsjes uit te kunnen blazen! Als avondeten had ook de moeder van Kei ons voorzien met een heerlijke nabe stoofpot en ook hier was osechi ryouri van de partij, wat een feestmaal! Na nog lang gebabbeld te hebben met de hele familie (Kei's zussen waren namelijk ook gekomen naar haar thuis om er te blijven slapen) en nog wat verteld te hebben over Belgie, kropen we allemaal moe maar voldaan ons bedje in. De volgende dag zou een drukke dag worden, maar ik keek er zeker naar uit!

  • 13 Januari 2013 - 20:23

    Jolien:

    Leuk je verjaardag's taart :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 69622

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: