Kyoto part two - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu Kyoto part two - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

Kyoto part two

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 Januari 2013 | Japan, Matsumoto

Na de geweldige kimono dag, maakten we ons de volgende dag weer op om de rest van de planning (die eigenlijk voor de dag ervoor bedoeld was, maar die we niet afkregen) af te werken. Als eerste stond er op het programma: het Heiand schrijn. Met zijn enorme Torii (toeganspoort) was het zeer indrukwekkend om het schrijn te betreden, en ook het schrijn zelf was enorm! Daar heb ik dan ook mijn geluksbrenger voor dit jaar gekocht, aangezien ik die nog niet had.
Volgende op het programma was de Nanzenji. Opmerkelijk aan die tempel is dat er in de tuin een enorm viaduct staat (in romaanse stijl, zeer zeldzaam dus voor Japan) Na een tijdje te hebben rondgewandeld in de tuin gingen we vervolgens op naar de Eikando: bekend om zijn "omkijkende Boeddha" en verschillende trappen naar uitzicht over de stad Kyoto. Ook hier was de tuin adembenemend (ondanks het feit dat het winter was).
Na het tempel en schrijnbezoek stond er voor de rest van de dag op het programma: shoppen!
Alvorens we dat gingen doen echter, gingen we eerst langs bij een heel beroemd Maccha café/winkel waar mensen zelfs op de stoep staan aan te schuiven om binnen te mogen. Daar genoten Kei en ik van een overheerlijke maccha parfait, wat lekker!
Na ons buikje volgegeten te hebben gingen we dan op naar de winkelstraat. Ik moest namelijk verschillende kerstcadeautjes/verjaardagscadeautjes/souvenirs kopen, en het duurde wel even voor ik alles eindelijk verzameld had. Maar het was me gelukt (met als gevolg dat ik met een hele hoop dingen terug moest naar huis, haha). 's avonds keerden we met behoorlijke pijn in onze voeten, maar overladen met souvenirs terug naar het appartementje waar we rustig onze laatste avond in Kyoto tegemoed gingen.
De volgende dag zou onze laatste dag in Kyoto worden, dus alvorens we vertrokken maakten we dat onze bagage in orde was om te kunnen vertrekken, en gingen we op pad, deze keer naar Arashiyama, bekend om zijn grote brug, bamboewoud (echt mooi, zelfs in de winter!) en sakura mochi (zo enorm lekker! een aanrader van Kei die ze al eens gegeten had, en wat een aanrader!)
Na Arashiyama besloten we nog een laatste keer op ons gemakje door een andere winkelstraat te lopen, om vervolgens onze koffers op te halen, om te vertrekken naar de bus die ons terug zou brengen naar Matsumoto.
Toen we daar stonden te wachten kwam Kei's moeder ons nog uitwuiven, en ze had ook nog eens een zak vol dingen voor me, waaronder snoepjes, een dekentje, ukiyo-e posters (want daar had ik natuurlijk over verteld) en een enorm mooi kopje Higa aardewerk uit Arita (wauw!) echt zo superlief!
Toen we 's avonds laat aankwamen in Matsumoto besloten we de taxi terug naar de unief te nemen (aangezien er geen bussen meer gingen) en van daaruit naar huis te lopen. Wat een reis, wat een belevenis, en vooral zo fijn om dat allemaal met Kei te hebben kunnen doen! Dank je wel, het was geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 69633

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: