presentation 'bout Belgium - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu presentation 'bout Belgium - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

presentation 'bout Belgium

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Januari 2013 | Japan, Matsumoto

Een kleine maand geleden werd ik door Sato sensei gevraagd of ik een presentatie over België wilde doen bij het "International salon" dat wordt georganiseerd bij de faculty of arts om de zoveel tijd. Voor mij had Karusu (de andere Nikken-sei student uit Kirgischië (or wherever it might be)) al zijn verhaal gedaan over zijn land, en deze keer was het mijn beurt om eens wat over mijn land te vertellen. Blijkbaar was ik de eerste Belg in Shinshu universiteit die ooit over haar/zijn land heeft mogen vertellen, dus ik voelde me best vereerd het te mogen doen. Ik had dus tijdens de kerstvakantie, voor ik naar Kyoto vertrok al verschillende voorbereidingen getroffen voor de presentatie, zoals het schrijven van een script en het maken van een powerpoint, dus veel voorbereiding was er niet meer over toen ik terug kwam, alleen nog het leren ervan. Er was besloten dat ik de presentatie zou doen samen met een Japanner (Yuuki) die 2 jaar geleden ook in België was op uitwisseling. Ik kende hem al van in België dus het was best wel nostalgisch hem nog eens terug te kunnen zien.
Ik had aan mama gevraagd wat chocolade op te sturen om te kunnen uitdelen aan de mensen, en ook Yuuki had in Tokyo in een buitenlandse speciaalzaak allerlei dingetjes gehaald waaronder Lotus speculaas: wat was het fijn om nog eens speculaas te eten! De presentatie op zich ging best wel goed, en ook was het leuk te luisteren naar hoe Yuuki België had ervaart.
Datzelfde weekend zou ik overigens ook nog worden uitgenodigd door Calys (Karusu) om bij hem Kirgischisch te eten. Ook Sol en Priscilla waren uitgenodigd, maar Priscilla zou niet kunnen omdat ze een interview had voor haar nieuwe parttime job (misschien doe ik dat ook wel vanaf de lentevakantie --> goed voor mijn Japans!), dus zouden Sol, ik en Karusu genieten van het lekkere maal dat Karusu voor ons had gekookt. Na een hele middag gebabbeld te hebben, en ons buikje rondgegeten te hebben, ging ik terug naar mijn appartementje om me weer voor te bereiden op de komende week. Maar 3 dagen van de 5 les wegens feestdagen en voorbereidingen voor de ingangsexamens voor de nieuwe universiteitsstudenten, maar wel in plaats van een vrije dag op vrijdag een schooltripje met het vak "Tradtionele Cultuur en Gevechtsporten" naar een zwaardmaker, ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 69625

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: