voorbereiding - Reisverslag uit Limburg, België van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu voorbereiding - Reisverslag uit Limburg, België van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 September 2012 | België, Limburg

Met de aanmaak van deze blog begint de laatste fase van de voorbereiding voor mijn reis naar Japan.
Zo goed als alles is geregeld, visum in the pocket, toelatingsbrief van de unief, toelating van KU Leuven dat ik als uitzendstudent mag vertrekken, net het laatste hotel geboekt voor de laatste twee nachtjes vooraleer ik m'n appartementje in Matsumoto in kan.
Nu rest me alleen nog het (misschien wel moeilijkste) laatste deel: m'n koffer pakken. Er mag er maar eentje mee, 23 kilogram. Gelukkig gaat mama ook mee voor de eerste twee weekjes, en kan ik haar koffer ook behoorlijk vol proppen met m'n spullen, maar dat geeft me nog maar zo'n 40 kilogram voor een heel jaar. Het zal dus wikken en wegen worden om te zien wat ik mee kan nemen, en wat thuis moet blijven.
Nog twee weekjes en dan zitten we op het vliegtuig naar Kyoto, waar we eerst een dikke week zullen rondtoeren vooraleer we naar Matsumoto zullen gaan, waar ik voor een jaar zal verblijven aan Shinshu University. Hoewel er nog maar twee weekjes in België overblijven, dringt het nog niet echt door dat ik voor een jaar weg zal zijn, en eindelijk naar Japan kan, maar dat zal nog wel komen zeker?

  • 01 September 2012 - 11:11

    Jolien:

    je gaat een super tijd beleven amuseer je maar ;)

  • 03 September 2012 - 10:00

    Annelies:

    Mijn hemel, 1.5 koffer. x23kg dan nog.... Was ik toch blij met 3.5 x 32kg hoor! Gelukkig kun jij wel veel in de handbagage kwijt (in mijn tijd was handbagage ff verboden). Als zowel mama als jij een handbagage koffertje kopen, dan kan daar ook nog 10kg. of zo in. Of mss heeft oma er nog eentje?

  • 03 September 2012 - 15:24

    Saskia Thoelen:

    tis inderdaad niet veel, nee.. maar met 2x handbagage zou het moeten lukken.. ben al aan het selecteren wat er mee kan, en wat niet.. 1 koffer is al vol, eens zien of het gewicht niet al overschreden is x)
    we hebben t koffertje van bram meegenomen, dus kan mama die van oma nog nemen als handbagage.. dus t moet lukken! :)

  • 03 September 2012 - 15:50

    Jana:

    Spannend!!! Ik en Elisabeth vertrekken de 24ste. :) Het is inderdaad wikken en wegen wat wel en niet meekan, hé. :D Hopelijk ga je een geweldige tijd tegemoet daar in Shinshu, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan :3 Jij gaat dat geweldig doen!

  • 03 September 2012 - 15:55

    Marcel:

    Spannend hoor Saskia! Ik zal je blog volgen. Heel veel plezier en vooral succes in den vreemde! Kussen, Marcel

  • 12 September 2012 - 21:46

    Marie-Jeanne:

    Lieve schat,
    Ik wens je heel veel plezier, een goede tijd, geen heimwee en het allerbeste.
    Geniet van de 2 weekjes met je mama en tot wederhoren.

  • 12 September 2012 - 22:35

    Elisabeth:

    Heeey! :D Zoals Jana al zei vertrekken wij ook bijna! De kriebels zijn er wel amaj!
    Ik neem wel 2 koffers mee :O dat kost maar 50 euro extra volgens die van het reisbureau (Hopelijk liegt die niet!!!!!!). Dat gaat nu nog wel vind ik (als je ziet dat een postpakketje boven de twee kilo 36 euro ofzoiets is) aangezien het voor mij ni zo evident gaat zijn om kleding bij te kopen daar -zucht- x(
    Veel succes in Shinshu! Het zal daar ongetwijfeld fantastisch zijn!

  • 13 September 2012 - 19:55

    Josiane:

    Wat een spannende tijd ga je nu beleven,heel veel geluk plezier en succes !!!!!
    Zal met plezier je blog volgen,geniet van de twee weekjes met Carin en verwacht mooie foto's van jullie avonturen..........groetjes..........x

  • 14 September 2012 - 12:21

    Saskia Thoelen:

    @elisabeth: bij mij was dat toch niet het geval.. ik hoop dat je niet met etihad airways vliegt, want dan is het echt geen 50 euro.. het laten opsturen alleen al kostte voor mij zo'n 250 euro, dus ik heb het mooi op mijn koffertje gehouden, gelukkig is mama mee, zodat ik er toch een extra heb..

  • 15 September 2012 - 12:14

    Elisabeth:

    :) Inderdaad wa een geluk da uw mama mee gaat dan! Ik vlieg met British Airways en daar bleek dat geen probleem. Wel enorm duur ticket op zich x(

  • 23 September 2012 - 18:14

    Charlotte Romen:

    Hallo Carin,

    Hoe gaat het daar in Japan?
    Alles oke?
    Groetjes aan Saskia.

  • 30 September 2012 - 15:39

    Charlotte Romen:

    Hoi Carin en Saskia,

    Bedankt nog voor de mooie kaart.

    Liefs Charlotte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 69761

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: