movin' in! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu movin' in! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

movin' in!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

24 September 2012 | Japan, Matsumoto

Vandaag waren we al vroeg uit de veren om onze spulletjes bijeen te zoeken, en de prachtige ryokan te verlaten, op naar het internationals house aan de Shinshu universiteit. Aangezien er zo goed als geen bussen rijden in Matsumoto, was de keuze om voor een taxi te gaan voor de hand liggend met al onze bagage. Toen we aankwamen werden we meteen ontvangen door twee vrouwen, waarvan de ene ons weer meenam in de auto naar het appartementje waar ik mijn komende schooljaar zou gaan spenderen. De buitenkant was iets minder charmerend, alsook de betonnen buitentrap die je per verdieping naar de gang leidt (zonder ramen, lekker veel tocht) waar je uitkomt op alle appartementjes (tegenover en langs elkaar natuurlijk). Mijn nummer was 305. Toen we binnenkwamen zag het er gelukkig al iets charmanter uit dan de buitenkant. Je hebt eerst een klein opstapje waar je je schoenen moet uitdoen (typisch Japans natuurlijk, maar wel fijn ^^) en dan kom je meteen uit op de keuken, met een klein deurtje aan de linkerkant: de badkamer. Vervolgens als je dan verder loopt zie je m'n bureautje aan de rechterkant, met daar achter m'n bed tegen de muur. Vervolgens heb je een groot schuifraam, met een heel klein terrasje waar ook nog een wasmachine staat :). Aan de linkerkant heb je dan ook nog een paar open kastjes, en vervolgens ook nog een grote kast die momenteel omgedoopt is tot kleren/koffer-opbergkast. We besloten meteen uit te pakken (eindelijk niet meer in die koffers vissen naar kleren!) en de kamer een beetje aan te kleden. Aangezien we pas om 3uur zouden worden rondgeleid en de uitleg zouden krijgen van de appartementen. Al gauw werd ons duidelijk dat we toch nog enkele spullen zoals kopjes, een bord, een vuilbak enz.. nodig hadden, dus gingen we op pad naar een grootwarenhuis. We hadden van verschillende mensen instructies gekregen, maar uiteindelijk duurde het toch even voor we vonden waar we moesten zijn, en al gauw bleek het hetzelfde warenhuis te zijn als waar we gisteren nog waren gaan schuilen voor de regen! Gelukkig was er een hele handige 100 yen shop waar we zo goed als alles konden vinden. Vastbesloten dat ik niet al die afstanden te voet wilde doen, zouden we ook op zoek gaan naar een tweedehands fietsenwinkel, maar aangezien niemand echt wist waar die zou kunnen zijn besloten we de zoektocht op te geven. Maar toen we terug onderweg naar het appartement nog eens bij een andere departement store gingen kijken, zagen we weliswaar een fiets voor 70 euro! Die namen we dan ook maar meteen mee, dus had ik ook al een fiets, joepie!
Na vervolgens de uitleg gekregen te hebben over het appartementje, werd ik ook toegewezen aan mijn tutor: een Japans meisje genaamd Kei. Ze studeert ook aan Shinshu university, en toevallig ook aan de faculteit waarvan ik ook enkele vakken zal opnemen. Ze nam me mee naar de campus en liet me al verschillende dingen zien, en na een korte babbel gingen we terug naar het appartementje waar mama was gebleven om nog wat spulletjes in orde te maken. Na onze maaltijd die we deze keer in de supermarkt gehaald hadden, bereidde ik me voor op de placement test van morgen die zou bepalen in welk level, en bijgevolg welke klas ik terecht zou komen.

  • 24 September 2012 - 13:41

    Mieke:

    Hey Saskia

    Wat ben ik blij dat ik nu eindelijk kan zien waar je thuis zal zijn. Het doet me wat ! Het ziet er leuk en gezellig uit. Veel succes met alles
    Dikke kus x

  • 24 September 2012 - 14:25

    Saskia Thoelen:

    dank je wel! mama was ook gerustgesteld toen ze hier kwam en samen met me door de straten van Matsumoto liep :)

  • 24 September 2012 - 14:25

    Saskia Thoelen:

    dank je wel! mama was ook gerustgesteld toen ze hier kwam en samen met me door de straten van Matsumoto liep :)

  • 24 September 2012 - 16:46

    ロザ:

    Zier er leuk uit zeg. Ik heb slechts een piepklein kamertje met een bed, bureau en frigo. Lucky you.
    Zitten er nog wat internationale studenten naast jezelf? of enkel Japanners? Het tweede zou leuk zijn natuurlijk. Bij ons wordt redelijk wat Engels gesproken; die mensen probeer ik te vermijden.

    Veel succes met je 試験 en veel plezier in Matsumoto! Het gaat vast awesome worden!

  • 25 September 2012 - 00:50

    Saskia Thoelen:

    dank je! maar ik betaal er dan ook 300 euro voor per maand.. dus dat is wel genoeg.. gelukkig heb k n beurs..
    er zitten ook redelijk wat internationale studenten, maar voorlopig heb ik die alleen nog japans horen babbelen.. we zullen zien hoe dat vanaf vandaag wordt.. gelukkig is m'n tutor Japanse, en kan ik via haar mss meer met andere Japanners in contact komen :3
    dank je! k ga t nodig hebben denk ik :O jij ook nog veel succes he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 69744

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: