food and more food! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu food and more food! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

food and more food!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 November 2012 | Japan, Matsumoto

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blogje, dus ik zal maar even een kleine update maken van de afgelopen gebeurtenissen de laatste twee weken. Na het schoolfestival was de drukte van de jazzclub even geluwd, en had ik dus weer even wat meer tijd voor andere dingen (niet dat ik de activiteiten van de jazz club te druk vond, in tegendeel!) Vorige week vrijdag werd ik dan ook uitgenodigd door Kei om met een hele groep mensen te gaan grillen. Was erg gezellig met z’n allen boven de grill all you can eat. We hebben ons echt volgepropt, want je mocht niet meer dan 2oo gram overlaten of je moest 500 yen boete betalen, maar het was echt verschrikkelijk lekker allemaal dus we hebben ons helemaal laten gaan. Datzelfde weekend werd er ook bij Matsumoto kasteel een theeceremonie georganiseerd voor de buitenlanders en mensen van de stad, en aangezien een paar mensen van m’n klas meehielpen ben ik even gaan kijken. Iedereen was gaan hiken die dag, maar aangezien ik niet echt zo’n hiker ben, besloot ik lekker naar die theeceremonie te gaan. Mooi om te zien, alleen jammer dat het die dag koud was, en de theeceremonie buiten plaatsvond. De week die erop zou volgen, zouden we trouwens ook met het vak “traditionele cultuur en gevechtsporten” ook meedoen aan een echte theeceremonie (en daarmee bedoel ik in een echt klein (piepklein!) theehuis). Wat was me dat een belevenis! In één woord te omschrijven: wauw! Wat hou ik toch van alles van de Japanse traditionele cultuur, alles blijft je verbazen, en is zo veel mooier en meer magisch om te beleven dan ik ooit had kunnen verwachten!
Na de theeceremonie zou de volgende eetgelegenheid de vrijdag erna plaatsvinden (eergisteren dus). Met z’n allen gingen we dit keer een Nabe (soort van stoofpotje van groenten, tofu, en waterige boullion met verschillende smaken) party organiseren. Terwijl Kevin (een van de Nederlanders, in wiens appartement het feestje doorging) zich volledig uitleefde met zijn tutor (ze zijn namelijk allebei heel goed in koken) keken we allemaal toe tot het eten klaar was. Samen eten, samen lachen tot in de late uurtjes, het was zeker een geslaagde avond! Voor volgende week hebben we trouwens besloten om weer met z’n allen op Kevin’s appartement te koken, maar deze keer wordt het Okonomiyaki. Ik ben benieuwd!
Vandaag heb ik verder dan ook eindelijk afgesproken met Namiko, Sato sensei had me gevraagd of ik me niet wilde aanbieden met haar Engelse conversaties te voeren (maar dat was echt al een maand geleden ofzo, nu had ik eindelijk een berichtje van haar ontvangen) dus we hadden afgesproken vandaag samen te komen bij Tulley's om wat te babbelen. We hebben wel meer Japans dan Engels gebabbeld, maar dat was niet erg. Het was erg gezellig, hebben over verschillende dingen gepraat, en volgende keer gaan we samen koken! Hutsepot, want dat maken ze blijkbaar ook in Japan, dus eens zien hoe ze dat hier doen. Nog meer eten op het programma dus!

  • 19 November 2012 - 10:23

    Annelies:

    1x in de twee weken een update vind ik te weing :)!

  • 19 November 2012 - 10:45

    Saskia Thoelen:

    was ook niet de bedoeling, had alleen niet zo heel veel bijzonders te melden :P (of ten minste niet iets waar ik niet al over geschreven heb)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 69652

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: