papers, study and the end of a year - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu papers, study and the end of a year - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

papers, study and the end of a year

Blijf op de hoogte en volg Saskia

31 December 2012 | Japan, Matsumoto

Als jullie je afvragen waar ik de afgelopen week (buiten kerst dan) mee bezig ben geweest, wel: ik was heel braaf aan het leren alsof het blok was (hoewel dat in Japan niet het geval is, maar eigenlijk gewoon kerstvakantie). Ik had besloten eens alles goed door te nemen, aangezien er hier voor de examens geen blok is, maar die gewoon meteen op het einde van het semester vallen. (Ik vraag me wel af hoe die mensen dat doen, geen blok na een semester les, aan de andere kant hebben ze ook maar 5 dagen examen ofzo, dus het is letterlijk de korte pijn)
Naast studeren had ik ook de opdracht gekregen nota's te maken voor mijn eerste paper in het Japans. Best spannend aangezien een paper in het Nederlands schrijven al moeilijk is, laat staan in het Japans. Maar aangezien het vak dat ik volg ons voorziet van allerlei termen en uitspraken toepasselijk voor papers enzo, was het taalvlak gelukkig niet zo'n heel groot probleem. Na er toch best een tijd aangezeten te hebben, heb ik toch uiteindelijk wat in elkaar kunnen flansen, dus de paper zelf zal ook wel moeten lukken zeker? Wel spannend, dat wordt dan mijn eerste paper volledig in het Japans, I like ^^
Oh ja, wat ik ook nog even wilde meegeven is dat het eergister echt behoorlijk veel had gesneeuwd: wel 10 cm op 1 dag! maar de volgende dag had het zo hard geregend de hele tijd dat zo goed als alles alweer gesmolten is, haha. Gelukkig heb ik wel een paar foto's kunnen maken :)
Trouwens, naast leren staan er gelukkig ook nog verschillende andere dingen op het programma deze vakantie (het is ten slotte vakantie) namelijk: oudejaar vieren met Kei (ofja, het eerste tempel/schrijnbezoek dat hier traditioneel gedaan wordt op nieuwjaar (dus vanaf 12u 's nachts tot een paar dagen na nieuwjaar)), op nieuwjaarsdag ben ik ook uitgenodigd door Taro ("Omdat ik nu toch in Japan ben, en een echt Japans nieuwjaar moet vieren") om bij zijn thuis (en ook familie :O) traditioneel nieuwjaarseten "Osecchi ryouri" [O-settsjie-rjoorie (voor de uitspraak)] te eten. Wat ik op nieuwjaarsdag verder nog ga doen staat niet echt vast, but I guess I'll go with the flow ;)
Oh ja, en voor mijn verjaardag staat er ook wat leuks op het programma: Kei's ouders komen ons ophalen om naar Kei's huis te gaan om daar te logeren, want de volgende dag gaan we naar Kyoto tot 6 januari! Ik kijk er echt naar uit, en hoop een leuke tijd met Kei te beleven, verslagen ervan zullen zeker nog volgen!
Maar voor nu wens ik jullie in ieder geval al een gelukkig (vroeg) nieuwjaar: 良いお年を!

  • 31 December 2012 - 16:55

    Marie-Jeanne:

    Dag meisje,

    Ik volg je verslagen vanuit België en merk dat ge u niet verveeld en u goed amuseerd. Fijn zo !
    Ik wens je veel geluk en liefde in 2013 en ook alvast een dikke proficiat met je verjaardag.
    Groetjes van de beste vriendin van je mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 69690

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: