the week after - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu the week after - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

the week after

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 Januari 2013 | Japan, Matsumoto

Het was een vreemde week deze week, verschillende emoties, verschillende gebeurtenissen, en vooral veel dingen die ik moest doen en afwerken. Vooral dat laatste was ik dankbaar, want het zorgde er voor dat ik mijn gedachten even kon verzetten van de gebeurtenissen die aan het begin van de week hadden plaatsgevonden.
Ik had een berg huiswerk die ik moest afwerken, en ook een hoop nieuwe en oude leerstof die ik moest leren en herhalen voor de examens die vanaf volgende week vrijdag zullen beginnen. Dus ik had genoeg te doen. Ook was er een mini schoolreisje gepland met de les "traditionele cultuur en gevechtsporten" naar een zwaardmaker die ons zou tonen hoe hij te werk gaat en ons de kneepjes van het vak zou uitleggen. Ik had dat al wel op Natgeo gezien, maar toch je kan het echt niet vergelijken met the real deal. Het was echt interessant te mogen aanschouwen hoe die prachtzwaarden worden gemaakt, en natuurlijk ook een ervaring om lang te mogen onthouden. Enige nadeel was wel dat we om er te geraken langer onderweg waren dan de tijd die we daar effectief hadden doorgebracht. Achja, je moet er iets voor doen he ;).
Diezelfde avond zou er ook weer een kookfeestje gepland zijn, het laatste waarschijnlijk voor dit semester en met deze vrienden. Vanaf februari vertrekken Kevin, Vincent en Sol namelijk, dus het werd ook een beetje een afscheidsfeestje. Maar wat was het eten weer lekker, we hebben allemaal ons buikje meer dan rond gegeten, gezellig gebabbeld en er een leuke avond van gemaakt.
De volgende avond zou ik ook onverwachts worden uitgenodigd door Kaew (het meisje uit Thailand) die met haar vriendinnen Thais had gekookt, en vroeg of ik niet gezellig wilde mee eten. Green curry, ofcourse, en het toetje mocht ik zelf maken: kanom krok genaamd! Ze had me eerder die week al een paar van die heerlijke dingetjes gegeven om te proeven, en ik was zo enthousiast dat ik vroeg of ze me wilde leren hoe je die dingen maakt. Dus dat zou ik dan ook doen die avond. Ook hier had ik mijn buikje weer rond gegeten met al dat lekkers, en ook weer gebabbeld met Kaew's vriendinnen. Een welkome afleiding dus, en daar ben ik erg dankbaar voor.
Vanaf donderdag heb ik mijn eerste examen: een luistertest, en vrijdag mijn leesexamen.. ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Gelukkig zijn de examens hier (in vergelijking met leuven) niet zo moeilijk heb ik zo de indruk, en duren ze ook een heel stuk minder lang. Maar voor de zekerheid zullen we toch maar goed werken, zodat we het allemaal tot een goed einde kunnen brengen. ;)

  • 23 Januari 2013 - 10:32

    Marie-jeanne:

    Hey meisje,
    Doe je best met je examens. Ik weet dat je het kunt. En ik weet ook dat je papa waar hij nu is over je zal
    waken, ondanks alle problemen. Heel veel succes lieve meid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 69650

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: