Springtime! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu Springtime! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

Springtime!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

05 Maart 2013 | Japan, Matsumoto

Aangezien de lente ook eindelijk een beetje is doorgekomen in Matsumoto (ofja, toch deze week een beetje, de vooruitzichten zijn minder warm erna..) had ik besloten met Priscilla de buitenlucht op te snuiven en een wandeling te maken. We hadden niet echt een doel, ofja eigenlijk wel, ik wilde een ijsje eten! We liepen eerst richting Matsumoto castle, om van daaruit verder de stad in te lopen op zoek naar een plaatsje waar we een ijsje konden vinden. Uiteindelijk stelde Priscilla voor om naar het cafeetje “Sweets” te gaan, gelegen op de Nawate doori (Het kyoto straatje). Daar was namelijk een terrasje (wat overigens erg zeldzaam is in Japan, mensen hebben hier echt geen terrasjescultuur!), en met andere woorden een ideaal plekje in de zon om te genieten van de beginnende lente en wat lekkers! Uiteindelijk werd het voor mij geen ijsje, maar wel lekkere kleine wafeltjes met aardbeiensiroop, maar dat was even goed! Ook om er nog even aan toe te voegen, het mini terrasje waar we zaten was (buiten wij dan) leeg, en het cafeetje zelf zat bomvol! Nog maar eens een bewijs dat Japanners niet houden van in de zon zitten, en genieten van een terrasje op een lentedag (en dat geldt evenzeer voor de zomer). Na wat fotosynthese, en ons buikje rond te hebben gegeten met lekkers, gingen we op ons gemakje weer terug naar huis, waar ik diezelfde middag nog in de zon heb zitten leren (jaja, de eerste “zon leersessie” van het jaar!) Laat er nog maar wat van die dagen komen zou ik zo zeggen!
oh ja! was ik bijna vergeten te zeggen! vanaf vandaag heeft mijn gepimpte fiets (die tot voor vandaag versierd was met knalrode herfstblaadjes aan het stuur) nu sakurabloempjes aan het stuur hangen. Kwestie van de lente toe te juichen ;)

  • 05 Maart 2013 - 11:24

    Annelies:

    Ook in Vancouver geen terrasjescultuur. Heel vervelend!

  • 05 Maart 2013 - 11:25

    Annelies:

    Bedankt voor je bamboewhisker trouwens! Ga hem straks meteen proberen!! xx

  • 09 Maart 2013 - 17:31

    Vos Maria:

    dag Saskia, het zal je wel verwonderen een mailtje te krijgen van oma Petry.
    Met heel veel interesse kan ik u een beetje volgen dank zij ons Annemarie.
    Ik hoop dat ik nog héél véél fijne verslagen over je doen en laten in het verre Japan
    kan lezen.
    Van harte wens ik je nog een fijne tijd ginder en toch ook nog veel studie- genot.
    Hartelijke groetjes en een dikke kus van oma Petry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 69663

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: