Souvenir day - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu Souvenir day - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

Souvenir day

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 September 2012 | Japan, Kyoto

Na een niet al te beste nacht, en nog eens vol muggensteken werden we deze morgen wakker, vastbesloten om op souvenir/kofferjacht te gaan. Over de muggensteken gesproken, ze zijn gigantisch, jeuken enorm zelfs een week nadat je gestoken bent nog steeds, worden enorme rode plekken des te meer je erover krabt (maar ze jeuken zo erg dat je het niet kan laten te krabben!). De muggen zelf overigens hoor je of zie je niet eens, je voelt het zelfs niet eens als ze je aan het steken zijn! Ninja muggen zijn het! onze benen staan al helemaal vol, en ze genezen zeer langzaam. Geen wonder dat zo goed als alle Japanners die hier rondlopen zwarte leggings of broekkousen of hoge sokken aanhebben!
Aangezien we beiden niet al te best geslapen hadden, besloten we alles vandaag op een wat rustiger tempo aan te pakken. De winkelstraten die we al verkend hadden, liepen we één voor één af om de juiste souvenirtjes voor de juiste persoon te vinden.
Voor mezelf kocht ik eindelijk die yukata die ik vier dagen geleden al gezien had, en zo graag wilde, nadat ik bij andere winkels ook al gekeken had of ik geen mooiere zou tegenkomen.
Onderweg kwamen we plots ook een soort van vreedzame protestactie tegen voor veiligheid in het verkeer, begeleid door een fanfare, de schattigste lagere school kindjes die je je kan inbeelden, en nog wat sympathisanten.
Nadat we op zoek waren gegaan naar een typische snack uit Kyoto als middageten (ik een soort van gestampte rijs met siroop erover, en mama een soort van gefrituurde garnaalpasta op een stokje) gingen we naar de winkel waar we een redelijk goedkope koffer gespot hadden. Jammer genoeg bleek hij toch te klein te zijn, en moeten we morgen dus nog steeds op zoek naar een andere. Aangezien er morgen een vlooienmarkt wordt gehouden in de Toji tempel, komen we misschien nog wat tegen, je weet het nooit ;).
Toen we onderweg nog even binnensprongen in de zogenaamde "Depaato" of departement stores, kwamen we een heel grappig beeld tegen: Japanse mannen die aan het slapen waren in uitgestalde zetels van de winkel! Dus hier zitten de Japanners als ze moe zijn van het shoppen, haha!
(over dat uitrusten gesproken, er zijn zo goed als geen cafés waar je kan zitten en een lekker kopje thee, of limonade kan drinken. Meestal zijn het restaurants waar je dan ook nog moet eten. Heel vreemd als je gewoon bent eventjes uit te rusten in een cafeetje en je dat hier zo goed als niet kan!)
Na een geslaagde souvenirjacht keerden we terug om even uit te rusten in ons hostel, en gingen daarna weer op pad om nog eens van die overheerlijke takoyaki te snoepen als vieruurtje!
Oh ja! vandaag hebben we ook voor de eerste keer bubble tea gevonden, dat hier overigens Tapioka heet ^^.
Nadat we 's avonds weer naar het overheerlijke restaurant Wamin waren geweest, heb ik aan de Kamo rivier nog een tijdje zitten praten met een Japanse jazz/blues gitarist. Mijn eerste "fatsoenlijke" gesprek in het Japans sinds m'n aankomst. Moe maar voldaan kropen we na een gezellige avond weer ons bedje in.

• 20 September 2012 - 10:55

Nathalie:

Hilarisch die slapende mannen :D ..
    Ik kan niet wachten om je in die leuke Yukata te zien ;)
    xxx

• 20 September 2012 - 11:17

Annelies:

Ja, ook in Vancouver weinig terrasjes te bespeuren. Je kon in de Starcbucks gaan zitten, maar das nu ook niet alles. En toen hadden we er eindelijk een gevonden, en toen bleek dat "there's no bill for water".
    Vervelend hè?!

• 20 September 2012 - 12:33

Saskia Thoelen:

@Natha: ghi, foto's zullen snel volgen ;)
    @Annelies: ja, we zijn vanmiddag dan nog maar eens bij ons schrijn (Yasaka) gaan zitten onder een tentje met een flesje yasmin tea, dat gaat ook :)

• 21 September 2012 - 02:15

ロザ:

Ja van die muggen zijn er hier in kansai ook die er last van hebben. Een van de redenen waarom ik altijd een lange broek draag. Binnen valt het bij mij precies toch mee. 頑張って下さい !!
    Het gebrek aan terassen is idd zeer ambetant. Je moet meestal een Izakaya binnengaan als je iets wil drinken; daar heb je dan vaak weer het voordeel van Air conditioning.
    Veel succes met je verhuis naar Matsumoto morgen!

• 21 September 2012 - 10:37

Saskia Thoelen:

@lothar: dank je! we gaan t nodig hebben denk ik x)