exploring Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu exploring Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

exploring Matsumoto

Blijf op de hoogte en volg Saskia

23 September 2012 | Japan, Matsumoto

Zoals ik gister al zei had het de hele nacht geregend, en werden we de volgende ochtend ook wakker met nog steeds gietende regen. We zouden ons hierdoor niet laten tegenhouden en gingen moedig op pad naar het grote kasteel van Matsumoto. Hoewel het kasteel zelf niet meer bestaat, is wel de toren nog bewaard gebleven, en daar konden we dan ook in. Het was een zes verdiepingen hoge toren, met ongelijke en gevaarlijke trapjes, maar wel met een geweldig uitzicht over de hele stad. In ons ticket van het kasteel was ook een bezoekje aan het stadsmuseum van Matsumoto inbegrepen, dus daar gingen we dan ook meteen naartoe, aangezien het toch nog steeds behoorlijk aan het regenen was.
onze reis ging verder naar het museum van moderne kunst in Matsumoto, waar ons een aangename verrassing stond te wachten: tijdens mijn lessen Newspaper Japanese had ik immers een artikel gelezen over de kunstenares Yayoi Kasuma, en ik had gezien dat er toen een exhibitie over haar werd gehouden in Tokyo, maar die liep maar tot april. Toen we dus aankwamen in het museum zagen we dat haar exhibitie in het museum liep nog tot november! Ik was dus helemaal blij dat ik haar kunstwerken alsnog kon gaan bekijken! (als ik de foto's kan posten binnenkort zullen jullie begrijpen wat ik bedoel :3)
Toevallig is ook dat zij geboren is in Matsumoto, alsof het zo had moeten zijn dat we haar toch nog zouden "tegenkomen".
Nadat we uit het museum kwamen was gelukkig ook de regen gestopt, en besloten we dan maar terug te gaan naar de ryokan om nog een fijn bad te nemen, alvorens weer op zoek te gaan naar onze laatste maaltijd van de zomervakantie. Morgen gaan we naar de campus en zal voor mij het nieuwe schooljaar beginnen. Ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 69628

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: