Haloween and School festival - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu Haloween and School festival - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

Haloween and School festival

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 November 2012 | Japan, Matsumoto

De laatste week was echt verschrikkelijk druk, maar ook echt leuk! Aangezien Japan heel veel invloed van Amerika overneemt, vieren ze hier ook Halloween, en aangezien dat aan ons niet voorbij kon gaan, besloten we met z'n allen een groots Halloweenfeestje te organiseren. Natuurlijk was de voorwaarde dat je verkleed moest komen (hoewel niet iedereen zich daaraan hield) dus ik besloot er maandag op uit te trekken voor mijn kostuum. Na een dagje shoppen kwam ik dan ook thuis met een superschattig pompoenkostuum (nee, het is niet zo'n enorm rond log ding, maar echt een schattig oranje poefshortje, met een bloesje met groene poefmouwtjes, echt superleuk!) Het feest was een groot succes, er waren enorm veel mensen en het was echt supergezellig!
Daarmee was oktober op een geslaagde manier afgesloten en kon november op een even spetterende manier worden ingezet. Het schoolfestival zou namelijk het weekend dat volgde op het Halloweenfeestje beginnen, en iedereen was druk bezig met de voorbereidingen, alsook de Jazz club waar ik natuurlijk mee zou helpen. De bedoeling was dat de Jazz club een café "Full House" zou uitbaten, waar verschillende bands en sessies zich zouden afwisselen. De klanten zouden in dat café dus muziek kunnen luisteren, terwijl ze donuts bestelden met een glaasje drinken erbij. Het schoolfestival zou het hele weekend duren, dus ik ben twee dagen druk in de weer geweest om hier en daar een handje bij te steken. Aangezien de bands al allemaal beslist waren voor ik bij de jazz ken was gekomen, kon ik dus niet meer meedoen, gelukkig waren er ook nog sessies waar ik wel eventjes een liedje of twee kon zingen.
Zaterdag was ik al heel vroeg uit de veren om te helpen met voorbereidingen, om dan vervolgens zelf te helpen opdienen.
Toen ik klaar was met m'n shifts heb ik zelf ook nog wat liedjes gezongen tijdens de sessies, echt superleuk!
Uiteindelijk was ik van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds daar, en toen ik terug kwam was ik echt uitgeput.
Maar ik moet zeggen het was zalig om de hele dag een beetje te kunnen rondkuieren tussen verschillende standjes met eten, in lokalen met verschillende workshops en kleine exhibities van clubs, en om natuurlijk in ons eigen "Full House" naar non-stop Jazz te luisteren :)
De volgende dag ben ik niet zo heel vroeg naar daar gegaan, pas vanaf het moment dat m'n shift begon. Vandaag was het een heel stuk drukker, dus k heb verschillende keren geholpen met dingen opdienen, afwassen, terugbrengen enzovoort...
's Avonds werd het schoolfestival afgesloten met een groots vuurwerk, echt supermooi om te zien! Moe maar voldaan keerde ik terug naar huis, wat een knalweek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 69630

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: