New Year! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu New Year! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

New Year!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Januari 2013 | Japan, Matsumoto

Nieuwjaarsavond was echt super! Heel wat anders dan kerstavond, en gelukkig maar, het was echt leuk! Ik had eerst wat afgesproken met Ezure om samen wat te gaan eten, aangezien ze nog in Matsumoto was en toevallig niemand had om oudejaar mee te vieren. Dus waren we samen naar de lekkere Nepalees/Indier om er curry te eten met Nan (die dingen zijn echt huge, maar oh zo lekker!)
Nadat we vervolgens op ons gemakje terug naar huis waren gelopen, namen we afscheid, en ging ik weer naar m’n appartementje om nog eventjes met mama en Rob te skypen voor het nieuwe jaar. Om half 12 ging ik dan terug op pad, want ik had met Kei afgesproken om het eerste schrijnbezoek van het jaar te doen. Ook A Rim Mun, het meisje waar Kei vorig semester de tutor van was, kwam mee. Het schrijn was hetzelfde schrijn als waar ik met mama naartoe ben geweest toen we pas in Matsumoto waren aangekomen. Er waren enorm veel mensen, allemaal aan het aanschuiven om het eerste gebed van het jaar te kunnen maken, en te vragen voor geluk en voorspoed aan de goden. Ondertussen werd er in het schrijn ook weer een groot zuiveringsritueel uitgevoerd voor verschillende hoge pieten, en ook werd er afgeteld tot het nieuwe jaar. Ze sfeer zat er echt in (ook omdat er gratis sake werd uitgedeeld) alleen was het zo koud dat onze tenen echt bevroren waren! Om ze dan ook te redden van de bevriezingsdood, besloten we snel warmere oorden op te zoeken, en zo kwamen we uit op mijn appartementje waar we met een theetje gezellig aan de babbel sloegen. Het was half 4 voor iedereen goed en wel terug buiten was, en ik mijn bedje inkroop.
De volgende dag zou ik al heel vroeg wakker zijn, en dus maakte ik gebruik van de gelegenheid om iedereen thuis even een gelukkig nieuwjaar te wensen. Na nog even gesluimerd te hebben in mijn bedje, maakte ik me snel uit de veren om te vertrekken naar Taro om er Nieuwjaar te gaan vieren. Ik werd opgehaald door hem en zijn vader aan de universiteit, want ze zouden me als verrassing meenemen naar, jawel: Fuji san!
Na dus een tijdje te hebben rondgereden in de auto, gezellig wat gebabbeld met z'n allen kwamen we aan aan de ene kant van de Fuji: uitzicht op een meer voor de fuji berg, badend in zonlicht. Natuurlijk was dit lang niet genoeg voor de vader van Taro, en besloot hij ons nog verder mee te nemen. Ondertussen was het al middag, en stopten we onderweg in een supergezellig restaurant met tatami vloer om een soort van stoofpotje met hele dikke tagiatelli achtige noedels te eten (echt lekker!)
Onze reis naar de andere kant van Fuji vervolgde zich, en ook daar stond ons een prachtig zich te wachten: Fuji in het midden van de vergeelde velden en het eeuwige groen van naaldbomen. Maar ook nu wilde Taro's vader ons nog een laaste mooie blik gunnen: Fuji ten midden van een klein meertje bij de ondergaande zon. Wat een afsluiter!
Voldaan keerden we terug naar huis om het langverwachte Japanse nieuwjaarsmaal te kunnen eten, en wat een traktatie. We hadden er met z'n 3en van gegeten, en de helft was nog niet eens op, haha. Dat wordt nog wat lekkers voor die twee de komende dagen. Vervolgens hebben we samen nog wat gebabbeld, en daarna bracht Taro me veilig terug naar huis, fiets in de auto geladen waardoor ik niet door de kou moest, joepie!
Wat een zalig nieuwjaar was me dat, vol geplande en onverwachte dingen. Ik ben benieuwd wat morgen voor me in petto heeft. Dan vertrek ik met Kei naar haar familie, om vervolgens naar Kyoto te gaan: 楽しみ!〜

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 69610

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: