untill we'll meet again.. - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu untill we'll meet again.. - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

untill we'll meet again..

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Januari 2013 | Japan, Matsumoto

Ook dit wil ik toch even kwijt in mijn verslagen, omdat het ook een deel uitmaakt van mijn leven hier, ookal ben ik ver verwijderd van het gebeuren. Ondertussen is iedereen op de hoogte van wat er gebeurd is, en werd ik ook al overladen met lieve berichtjes van mensen die hun steun betuigden, en hun medeleven uitten. Je vader verliezen van de ene op de andere dag is niet iets wat je meteen zou verwachten. Hoewel we het allemaal ergens wel wisten, maar aan de andere kant ook niet verwachtten, had hij dus toch besloten de stap eindelijk te zetten. Na 40 jaar lang te smeken of hij eindelijk terug zou mogen naar "het licht" had hij dan eindelijk er toch voor gekozen er eigenhandig naartoe te gaan. Alleen laat de manier erop een bittere nasmaak achter, niet alleen bij mij maar bij ons allemaal.
Ook de brief die hij achterliet (die ik overigens nog niet heb gelezen, maar waarvan ik wel de grote lijnen heb gehoord van mama) laat ook geen mooie herinneringen achter. Maar toch, ik denk dat hij ergens zijn trots en koppigheid tot het laatste moment wilde behouden, en uiteindelijk toch buiten de brief wel goede en mooie gedachten zal gehad hebben. Of ten minste dat hoop ik, want dat betekent dat hij alle wrok die hij jarenlang had opgebouwd, en alle negatieve gedachten en overtuigingen waarmee hij zijn eigen waarheid mee opbouwde eindelijk kon loslaten, om vervolgens rust te vinden op de plaats waar hij al die tijd al wilde zijn. Ik hoop echt dat hij gelukkig kan zijn waar hij nu is, zonder wrok of eender wat.
Papa, het ga je goed. Maak er het beste van, waar je ook bent!

  • 18 Januari 2013 - 11:46

    Sylvia Thoelen:

    Lieve Saskia,
    Ik ben niet erg handig met de pc en het internet maar iemand toonde me jou blog.
    Nu kan ik jou en je japanervaringen volgen.
    Mijn deelneming bij het overlijden van je vader en mijn broer.
    Mijn familie en ik blijven natuurlijk met veel vragen zitten.Wij kenden zijn zieleroerselen niet.
    Misschien kan ik nu mijn nichtjes wat beter leren kennen.
    Ik weet niet of ik er goed aan doe een berichtje van meedeleven te doen aan je moeder.
    groetjes,

    tante Sylvia

  • 19 Januari 2013 - 09:55

    Marie-jeanne:

    Lieve meid,

    Heel veel sterkte bij het heengaan van je papa. Wat heb je dat mooi gezegd. Ieder woord is waar.
    Hij is altijd op zoek geweest naar iets dat hij hier bij ons niet kon vinden. Hopelijk vindt hij nu eindelijk rust.
    Probeer toch nog te genieten van je verblijf in Japan, en hopelijk heb je daar vrienden die je een beetje
    steunen. Heel dikke kus van mij en van mijn familie.

  • 20 Januari 2013 - 15:33

    Chris:

    Lieve Saskia

    Mijn oprecht medeleven bij het overlijden van je papa.
    Wat heb jij dat deel van jou leven en van je papa, jullie gezin mooi verwoord.
    Wat een wijsheid vr iemand van 23 ;)
    Erkenning van hoe een toestand is, maakt verwerking makkelijker .
    Jullie 3tjes en mama hebben een sterke band dit zal de toekomst ook draaglijk maken .
    Waar ik kan en mag ben ik er vr je mama......................het is een sterke madam met veel liefde !
    Delen is helen en samen zijn we sterk!
    Beleef nog een mooie tijd in Japan , ik wens je veel menselijke warmte .
    Al liefs al goeds
    Dikke hartsknuffel
    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 69614

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: