international cooking party - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu international cooking party - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

international cooking party

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 December 2012 | Japan, Matsumoto

Hoewel ik normaal gezien niet zo'n grote kookfan ben, had ik me bij wijze van "socializings event" besloten toch in te schrijven voor het "international cooking" feestje van vandaag plaatsvond. Ook mijn tutor Kei had zich er voor ingeschreven, evenals Priscilla en Sol. Dus het zou beslist een gezellige dag worden. En natuurlijk zouden er veel mensen aan meedoen, dus ideaal om weer nieuwe mensen te leren kennen.
Toen ik onderweg was naar het feestje kwam ik eerst Sol tegen die problemen had met haar fiets. Haar band was lek, een een vriend Mykaele die bij haar in het zelfde appartementsgebouw woont, was haar aan het helpen. Ik besloot te stoppen en de twee een handje toe te steken. Gelukkig was het redelijk snel gefixed en konden we alsnog min of meer op tijd naar het kookfeestje gaan.
Daar werden we ingedeeld in groepen (namelijk het land waarvoor je zou koken). Eerst zou ik bij Myanmar zitten, maar aangezien er nog geen mensen waren voor Korea werd ik uiteindelijk bij Korea geplaatst. Ik moet zeggen, wel leuk om Koreaans eten te maken, plus het zag er redelijk makkelijk uit, dus dat kan ik eenmaal thuis ook nog wel eens maken voor iedereen ;) .
Nadat we klaar waren met koken volgde de receptie waar nog een heleboel andere mensen zich voor hadden ingeschreven. Gevolg was natuurlijk dat er een hele hoop mensen met lege maag stonden te staren naar al dat eten, dus toen het startsignaal werd gegeven om te mogen eten van alle groepen en landen werd er dan ook naar hartenlust gesmuld van al dat eten. Vooral de toetjes waren zeer populair en alles was zo goed als meteen weg. Jammer, want ik wilde het Thaise toetje graag proeven, gelukkig ben ik even later mee gaan helpen nog wat extra toetjes te maken, en heb ik er toen dus wel van kunnen smullen :).
Achteraf werd er dan nog een kleine bingo georganiseerd, waarbij iedereen een prijs won, en na heel wat gebabbel met verschillende mensen kwam het feestje dan uiteindelijk toch ten einde. Met een maag vol lekker eten keerde ik moe (wat een vermoeiende taak, 3 uur lang koken :O) terug naar mijn appartementje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 69783

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: