Time to say goodbye - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu Time to say goodbye - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 September 2012 | Japan, Matsumoto

Vandaag was het dan zover.. de dag dat mama weer terug naar huis zou gaan was aangebroken. Aangezien er vandaag niet echt iets op het programma stond in verband met de universiteit (vandaag is namelijk de laatste dag van de vakantie in Japan, of toch tenminste voor studenten), profiteerden we er van voor een laatste keer iets langer in ons bed te blijven liggen. Nadat ik nog eventjes bij mama was gekropen stonden we op, om spulletjes bij elkaar te zoeken, nog een paar nuttige dingen die een andere student had achter gelaten op te halen, en m'n appartementje in orde te brengen. 's Middags picknickten we voor de laatste keer langs de rivier voor m'n appartementje, en vertrokken we samen op het gemakje te voet met de fiets (en daar mama's koffertje op) richting het station. Mama's trein zou rond 3uur vertrekken, dus we hadden tijd om afscheid te nemen. Aangezien er echter poortjes zijn aan de ingang van ieder station, kon ik haar jammer genoeg niet op het perron uitwuiven, maar moest ik bij de poortjes achterblijven, terwijl mama uit het zicht verdween.
Het afscheid viel ons allebei behoorlijk zwaar, en toen ik op m'n appartementje was teruggekeerd had ik voor het eerst echt het gevoel dat ik er vanaf nu alleen voor stond. Maar ondanks dat ben ik toch van plan het allerbeste uit het komende jaar te halen, en zo veel mogelijk te genieten van deze unieke ervaring die ik hier mag meemaken.
's Avonds zouden we te horen krijgen in welke klas we werden ingedeeld, en met spanning wachtte ik m'n resultaat af. Na heel wat gepraat over andere dingen kwam dan eindelijk de uitslag: 中上級 (upper intermediate, het hoogste niveau)!
Morgen beginnen de lessen van het eerste semester, en start het nieuwe schooljaar officieel. En ook ik zal dat nieuwe begin met de volle 100% goed inzetten!

  • 27 September 2012 - 12:16

    Mieke:

    Toen ik deze morgen tegen kwart voor 8 over de markt in Tongeren wandelde, heb ik heel hard aan jullie afscheid moeten denken. Was ook voor mij behoorlijk moeilijk. Je bent een sterke meid en aan je inzet van 100% twijfel ik geen seconde!

  • 27 September 2012 - 13:14

    Roos Verschaeren:

    wel saskia als kleine meid trok je uw plan nu je groter bent weet je wat je wil en dat is reizen culturen leren kennen en daarnaast heb je u familie in belgie en nederland die aan je denken ook je vrienden vergeten je niet dus geniet veel plezier

  • 27 September 2012 - 13:43

    Saskia Thoelen:

    dank je wel allebei! k zal m'n best doen en er het beste proberen uit te halen :)
    ik hoop dat iedereen thuis er ook een geweldig jaar van maakt!

  • 27 September 2012 - 16:50

    Jolien:

    super zusje dat je in het hoogste niveau zit geniet van je lessen :)

  • 29 September 2012 - 13:04

    Marie-jeanne:

    Je gaat dat goed doen, meisje. Een dikke proficiat met het hoogste niveau.
    Nu zal ik je mama opvangen als ze terug thuis is.

  • 29 September 2012 - 13:04

    Marie-jeanne:

    Je gaat dat goed doen, meisje. Een dikke proficiat met het hoogste niveau.
    Nu zal ik je mama opvangen als ze terug thuis is.

  • 29 September 2012 - 14:31

    Saskia Thoelen:

    dank je! zal fijn zijn voor haar :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 69618

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: