Christmas - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu Christmas - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

Christmas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 December 2012 | Japan, Matsumoto

Hoewel ik op voorhand wist dat er in Japan niet zo hevig kerst gevierd wordt als in Europa of Amerika wist ik niet dat het zo erg "niet gevierd" werd. Mijn kerstavond leek wel een doodnormale dag te zijn, en aangezien ik ook nog eens moest studeren, en een niet al te speciaal maaltje had, leek die dag dan ook gewoon voorbij te gaan als een doodnormale dag. Wat me op een bepaald punt zo eenzaam maakte, dat ik echt op springen stond. Gelukkig was ik op dat moment even aan het skypen met Stijn, en besloot hij me van die eenzame gedachten af te helpen, door de cadeautjes die hij voor me had gekocht uit te pakken, en me toch een beetje kerstsfeer te geven. Ik was sowieso wel van plan de volgende dag 's ochtends vroeg op te staan om mee te doen met de pakjes uitwisseling die thuis zou plaatsvinden, maar dat zou pas op kerstdag voor mij zijn, dus ik was ergens wel een beetje blij dat Stijn die cadeautjes voor me had uitgepakt. Snel kroop ik m'n bed in om de volgende ochtend vroeg op te staan, en te skypen met de familie, die allemaal pakjes aan het uitpakken waren. Hoewel ik nog steeds in mijn kamertje zat, had ik deze keer gelukkig wel ergens het gevoel er ook bij te zijn.
Jammer genoeg had ik die dag les, en bleef er van dat kerstgevoel van die ochtend niet veel over. Ook nu leek het weer een doodnormale dag te worden, maar gelukkig had ik afgesproken met Kei om samen te koken voor kerst. We gingen dan ook eerst naar de supermarkt om boodschapjes te doen, en eenmaal terug begonnen we aan onze zelfgemaakte handrol sushi, en als toetje appelmoes (natuurlijk). Toen Kei en ik al aan het eten waren, kwamen Priscilla en Sol ook nog langs met nog meer toetjes. Na een avondje gezellig babbelen, gingen de drie meiden weer naar huis, en kon ik mijn bedje in kruipen met toch een beetje een kerstgevoel.

  • 27 December 2012 - 07:03

    Annelies:

    Appelmoes?

  • 27 December 2012 - 09:46

    Saskia Thoelen:

    appelmoes op de mama manier ^^ aangezien ik die zo lekker vind, en echt aan Kei wilde laten proeven :3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 69624

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: