exams are comin' - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu exams are comin' - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

exams are comin'

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Januari 2013 | Japan, Matsumoto

Ook hier is de examenweek dan eindelijk begonnen (nuja eindelijk..) en ben ook ik begonnen met het verwerken van de leerstof die we de afgelopen 15 weken (al 15 weken? wat snel!) in de lessen hebben gezien. Ik moet zeggen, examens hier zijn echt een heel stuk anders dan wat ik gewoon ben in leuven. Het is eerder een soort van grote toets zoals die ik kreeg in het middelbaar, echt vreemd. Ook een blokperiode is hier niet, evenmin echt hard studerende studenten. Hoewel er wel wat vakken tussen zitten waarvoor je toch wel wat moet doen heb ik zo de indruk. Voor mij staan er 5 examens op het programma, en verschillende reports en een paper in het Japans (die laatste heb ik overigens net ingediend, ben benieuwd!). Ook heb ik al 1 examen afgelegd, en ben ik volop bezig met de voorbereiding van de komende examens, want zo veel tijd om te leren is er niet. Maar ik heb de indruk dat het wel zal lukken.
Gisteren werd ik overigens ook uitgenodigd door Kei om samen met haar en wat vrienden te gaan kijken naar "Les Misérables", best wel fijn als een avondje ontspanning na een hele dag te leren. Eerst zijn we samen wat gaan eten in een restaurantje dichtbij de filmzaal, en toen op naar de film. Ik vond hem best wel goed, ondank het feit dat hij in musical vorm was (in tegenstelling to "Sweeny Todd" die ik maar niets vond). Al bij al was het dus een geslaagd "ik ontspan me even van de examens" avondje, onverwacht, maar wel leuk.