Tully's and other stuff - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu Tully's and other stuff - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

Tully's and other stuff

Blijf op de hoogte en volg Saskia

28 Februari 2013 | Japan, Matsumoto

Mijn excuses voor de late update, maar ik leek steeds te vergeten dat ik eigenlijk nog een blogje te schrijven had. Bij dezen is ze er dan ook eindelijk. Vorige week zaterdag (23 februari) was er weer een Tully’s live waar ik aan mee zou doen samen met Taro en Ezure. Het was alweer een tijdje geleden, aangezien we in december niet konden door Kerst, en in januari examens hadden. Dus het was fijn weer eens mee te kunnen doen met datgene wat ik zo graag doe: optreden met mijn (ofja Taro’s) jazz bandje. We waren pas als laatste aan de beurt, dus hadden nog de mogelijkheid om naar de andere bands te luisteren alvorens we zelf op moesten. Deze keer was ook het liedje “Fever” eindelijk aan de beurt. We hadden besloten dat als eerste te doen, lekker sober met Taro die alleen de basnoten speelde, en ik die zong. Deze keer waren er ook verschillende mensen van de jazz club gekomen om naar ons te luisteren, wat het wel een beetje speciaal maakte. En achteraf kregen we dan ook weer superveel lieve complimentjes, wat vind ik het toch fijn om op te treden!
Ik had al tegen Taro gezegd dat ik volgende maand weer wilde optreden.. maar het gaat dan wel nog krap worden met oefenen aangezien ik de 20ste naar Hiroshima vertrek om naar de Cats te gaan kijken (jup, ik heb de tickets besteld, aangezien ik de voorstelling in Belgie deze zomer misschien niet kan halen) en pas de 22ste ’s middags zal aankomen in Matsumoto. Maar we zullen wel zien hoe het zal gaan.
Die avond was er dan ook nog een optreden van twee bands van de jazz club waarvan twee leden zouden afstuderen, en de jazz club zouden verlaten. Het optreden werd gehouden in het stamcafe, niet ver van Tully’s, dus we gingen er te voet heen. Wat een sfeer was me dat, echt ontspannen, en vol vriendschap, en gevoelens van afscheid. De jazz club is echt een hechte groep, en daarom vind ik het ook zo fijn er deel van uit te mogen maken.
Die maandag erna (25 februari) zou ik dan nog met Priscilla naar Nagano gaan, omdat ze er even tussenuit wilde. T was best wel koud, aangezien het in Nagano nog kouder is dan in Matsumoto, maar ondanks dat was het best gezellig. We hebben wat rondgedoold door de stad, en zijn naar de Zenkouji tempel gegaan. T was niet lang, maar wel eventjes wat anders.
De volgende dag kwam Ezure ’s avonds ook nog even langs om een filmavondje te houden. Ze had wat eten meegenomen, en ook ik had wat klaargemaakt, en vervolgens nestelden we ons samen op de grond (op een deken, want de grond is echt zo koud!) neer om naar een Japanse film te kijken. Ik moet zeggen, zonder ondertitels ging het nog wel om hem te volgen, alleen jammer dat de film een stom einde had. De filmavond zou niet zo lang duren, aangezien Ezure erna ook nog moest gaan werken, maar toch was het een aangename ontspanning.
Waar ik me de afgelopen dagen mee heb bezig gehouden.. wel, ik ben vooral volop aan het werken aan mijn thesis momenteel. Ik probeer zo veel mogelijk bronnen te verzamelen en door te nemen, zodat ik kan beginnen met schrijven. En als ik mijn thesis even beu ben, herhaal ik natuurlijk ook wat Japans, want dat moet ook gebeuren ;). Maar toch, ik moet zeggen, ik kijk wel uit naar de Cats en weer eventjes weg zijn, op pad zijn, een nieuwe plek ontdekken. Alleen moet ik nog eventjes geduldig zijn tot ik mag vertrekken..
Whiiii! Cats! Ik kan niet wachten! ~

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 69617

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: