off to Tokyo - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu off to Tokyo - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Saskia Thoelen - WaarBenJij.nu

off to Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Februari 2013 | Japan, Matsumoto

En dan kan ik nu eindelijk een verslagje maken over mijn supergeweldig, maar veel te kort weekje met Stijn! Ik was zondag 10 februari supervroeg opgestaan, omdat ik op tijd moest zijn voor de bus die me zou brengen nar Shinjuku station. Ook Sol zou dezelfde dag naar Tokyo gaan voor een vriendin, en had besloten dezelfde bus te nemen, dus waren we beiden niet alleen. Eenmaal aangekomen moest ik overstappen naar Tokyo station, en ging zij naar Ikebukuro, dus onze wegen scheidden, en ik zette mijn tocht verder. Zenuwachtig stapte ik de metro uit bij Tokyo station. Ik wist dat ik te vroeg was, en nog moest wachten. We hadden afgesproken bij de poortjes van het station aan de zuidelijke uitgang, waar ik stond te wachten. Echter bleek het toch allemaal niet zo duidelijk te zijn, en Stijn stond aan andere poortjes. Dan maar helemaal uit het station, maar ook toen konden we elkaar niet vinden. Bleek dat Stijn nog niet helemaal buiten was, dus na lang heen en weer ge'sms zag ik hem eindelijk lopen, en spurtte ik (voor zover dat ging met mijn koffer) naar hem toe. De eerste indruk leek vreemd te zijn voor ons beiden, maar gelukkig wenden we al snel weer aan elkaar, alsof er helemaal geen 5 maanden hadden tussen gezeten. We gingen op zoek naar ons hostel, zodat we onze bagage konden afzetten. Het hostel lag in Asakusa, een heel leuk buurtje in de sfeer van Kyoto, ideaal dus. Na even zoeken vonden we het hostel, konden we onze kamer in, en kon Stijn zich even opfrissen van zijn lange reis. Meteen daarna gingen we samen op pad om Asakusa te verkennen. Door de Kaminarimon naar de kleine kraampjesweg die leidt naar de Sensoji tempel. Daar rondgewandeld, evenals in de buurt van de tempel. Vervolgens gingen we op zoek naar eten, en besloten te gaan voor Kaiten sushi! Daarna besloten we te wandelen richting de sky tree die niet ver van ons hostel was gelegen. Na een gezellige avondwandeling keerden we terug naar ons hostel, en vielen onze oogjes snel dicht.
De volgende dag hadden we afgesproken met Jeroen (uit mijn klas in Leuven) om wat te gaan eten in Shibuya. Hij zou een restaurant voor ons reserveren, en we zouden afspreken bij DE afspreekplaats in Tokyo, namelijk: het standbeeld van de oh zo trouwe hond Hachiko. Aangezien Stijn en ik eerder waren aangekomen in Shibuya dan de afgesproken tijd, besloten we wat rond te wandelen in het superdrukke winkeldistrict, en natuurlijk foto's te maken van de bende mensen die kriskras door elkaar oversteken als het licht op groen springt. Ook bekend voor Shibuya is het departmentstore 109, waar we besloten binnen te gaan en rond te kijken. Ook was er een mannelijke versie (die iets minder indrukwekkend) waar we heen gingen. Toen was het tijd om ons te begeven naar Hachiko, waar we Jeroen zagen staan. Na kort even te hebben bijgebabbeld, bracht hij ons naar een restaurantje met uitzicht over Tokyo! Na lekker te hebben gegeten ging Jeroen nog even met ons mee doorheen Shibuya, maar ging hij later toch terug weer naar huis. Wij zetten vervolgens onze tocht verder door de winkelstraten van Shibuya, en kwamen ook een straat tegen die wel heel erg leek op de straatjes van Amsterdam! Vervolgens besloten we te lopen richting Yoyogi park en Harajuku, waar er vooral veel mensen in alternatieve stijl: Lolita, gothic, noem maar op rondlopen. Jammer genoeg zaten we aan de foute kant, en hebben we er niet veel van gezien, haha! Aangezien het toch redelijk koud was, besloten we dan maar terug te lopen naar Shibuya, waar we op zoek zouden gaan naar avondeten. Deze keer werd het pasta met pesto, avocado en scampi's, mjammie!
Toen ons buikje was rondgegeten, besloten we ook nog even te stoppen bij Ginza, de fancy winkelbuurt van Tokyo, bekend om zijn mooie nachtscène met neonlicht, evenals Shibuya. En inderdaad, het was fancy! Leuk om even in rond te lopen, ik kan me al iemand bedenken die ons meteen in alle winkeltjes had binnen geleid, om zelf ook op jacht te gaan naar mooie jassen, nette schoenen, hippe hemden...Yes Bram, you would've liked it!
Na Ginza besloten we terug te gaan naar het hostel, ons op te frissen, en ons bedje in te kruipen, aangezien we allebei redelijk moe waren. Tokyo, en vooral Tokyo's drukke buurten zijn echt wel vermoeidend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Een verslag van mijn jaartje in Japan.

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 69688

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 Augustus 2013

een jaar studeren in Japan (deel 1)

Landen bezocht: